Zamierzenia
Zamierzenia
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Grudzień 2024 Grupa III Jagody
Tydzień I – Jak wyglądał świat przed milionami lat.
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- zapoznanie z literą l: małą i wielką, drukowaną,
- zapoznanie z literą l: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów
- zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- zapoznanie z wyglądem i brzmieniem kołatki,
- instrumentacja piosenki „Dinozaur w szafie” z wykorzystaniem tego instrumentu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności manualnej
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7.
Tydzień II – Idzie zima ze śniegiem.
- dostrzeganie cykliczności pór roku,
- zapoznanie z literą y: małą, drukowaną,
- zapoznanie z literą y: małą, drukowaną i pisaną,
- pamięciowe opanowanie utworu literackiego,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- umuzykalnianie dzieci - zabawy przy piosence List do zimy
- utrwalanie nazw elementów pogody,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- rozwijanie umiejętności malowania na kartkach o różnej fakturze na zaproponowany temat.
Tydzień III – Idą święta.
- zapoznanie ze zwyczajami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia
w różnych krajach eubejskich,
- zapoznanie ze sposobem łączenia różnorodnych materiałów w pracy plastycznej,
- zapoznanie z literą r: małą i wielką, drukowaną,
- zapoznanie z literą r: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- zachęcanie do wypowiadania się na temat zwyczajów świątecznych związanych z Wigilią,
dzielenie się spostrzeżeniami.
Tydzień IV – Projekt „Prezent”
- wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania,
- budowanie wiedzy na temat właściwości papieru,
- zwrócenie uwagi na wartość emocjonalną wykonanych samo-dzielnie prezentów,
- rozbudzanie zainteresowań dawnymi tradycjami,
- rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych,
- rozwijanie umiejętności: rachunkowych, klasyfikowania przedmiotów i dokonywania pomiarów
Tydzień V – Nowy Rok.
- utrwalenie nazw dni tygodnia oraz ich kolejność,
- dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni tygodnia,
- rozwijanie umiejętności budowania wielozdaniowych wypowiedzi,
- zapoznanie z tradycjami związanymi z balami sylwestrowymi oraz z wróżbami noworocznymi
- zapoznanie z tajnikami zawodu zegarmistrza,
- poznanie różnych sposobów mierzenia czasu: klepsydra, zegar słoneczny, ścienny, zegarek,
- spostrzeganie sekwencji czasowych: krótszych i dłuższych (godzin, dni, miesięcy).
Miesiąc – Listopad
Tydzień I
„Moja rodzina”
- Rozwijanie mowy,
- budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
- poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
- utrwalanie poznanych liter.
- utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
- rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
- rozwijanie szybkości i zwinności,
- rozwijanie umiejętności wokalnych, wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
- rozwijanie sprawności manualnych, wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,
- poznawanie właściwości magnetycznych magnesu, budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
- rozwijanie słuchu fonematycznego, podawanie cech rodziców,
- uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne, rozwijanie sprawności fizycznej.
Tydzień II
"Mój dom" - Rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- określanie miejsca spółgłoski t w słowie, zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania, dostrzeganie i kontynuowanie rytmu
- sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
- rozwijanie sprawności manualnych, poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
- poznawanie zwyczajów kotów i psów, rozwijanie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
- utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
Tydzień III
Temat - " Moje prawa i obowiązki" - Rozwijanie mowy,
- uświadamianie dzieciom ich praw,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- poznawanie cech trójkąta, utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
- wprowadzenie znaków: równości, mniejszości, większości,
- utrwalenie kroku poloneza,
- przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,
- poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
- zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka.
Tydzień IV
" Moje zdrowie i bezpieczeństwo" - Zachęcanie do zdrowego stylu życia,
- zachęcanie do dbania o czystość,
- rozwijanie aparatu głosowego,
- zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
- przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,
- uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
- uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
- zachęcanie do dbania o zęby, rozwijanie sprawności fizycznej.