Zamierzenia
STYCZEŃ 2024
Tydzień 1:Czy można cofnąć czas?
- Zapoznanie ze sposobami pomiaru czasu, odczytywanie godzin na zegarze,
- Zapoznanie z naprzemiennym rytmem dnia i nocy
- Rozwijanie mowy; słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter;
- Określanie kierunku pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu;
- Rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
- Samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.
- Samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
- Wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
- Ocenianie zachowań innych (kolegów, bohaterów literackich, filmowych);
- Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;
- Wymienianie nazw miesięcy należących do zimy;
Tydzień 2: Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?
- Rozwijanie wiedzy ogólnej o zwierzętach leśnych, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
- Gospodarowanie przestrzenią kartki (wykonywanie prac plastycznych na papierze o różnych formatach – z tendencją do przechodzenia do małych, zamkniętych powierzchni);
- Rozwijanie wyobraźni dzieci;
- Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 8,
- Improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
- Inicjowanie zabaw sprzyjających integracji grupy, ocenianie własnego zachowania, działania względem innych, a także zachowania innych względem nas;
- Pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
- Formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
Tydzień 3: Kto to taki: mama mamy, tata taty?
- Rozwijanie słuchu fonematycznego i nazywanie poznanych liter;
- Doskonalenie umiejętności podpisywania się własnym imieniem rysunków, zaproszeń dla rodziców na uroczystości przedszkolne, upominków dla kolegów itp.;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie mowy;
- Próby tworzenia drzewa genealogicznego (trzypokoleniowego) swojej rodziny;
- Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości;
- Poznawanie historii rodziny, jej rodowodu;
- Doskonalenie umiejętności łączenia śpiewu z elementami ruchu;
- Zapoznanie z tradycyjnymi grami i zabawami;
- Przygotowanie upominków dla babci i dziadka;
- Wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem;
Tydzień 4: Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?
- Używanie spójników w celu uzyskania dłuższych wypowiedzi;
- Posługiwanie się poprawną mową. Formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy;
- Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- Inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci;
- Rozwijanie postawy badawczej, rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
- Rozwijanie umiejętności plastycznych;
- Rozwijanie myślenia przestrzennego, rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych;
- Rozwijanie myślenia matematycznego;
- Zapoznanie z grami i zabawami karnawałowymi;
- Zapoznanie z wybraną tradycją karnawałową;