Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia

STYCZEŃ 2024

Tydzień 1:Czy można cofnąć czas?

  • Zapoznanie ze sposobami pomiaru czasu, odczytywanie godzin na zegarze,
  • Zapoznanie z naprzemiennym rytmem dnia i nocy
  • Rozwijanie mowy; słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter;
  • Określanie kierunku pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu;
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
  • Samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.
  • Samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
  • Wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
  • Ocenianie zachowań innych (kolegów, bohaterów literackich, filmowych);
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;
  • Wymienianie nazw miesięcy należących do zimy;

Tydzień 2: Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?

  • Rozwijanie wiedzy ogólnej o zwierzętach leśnych, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Gospodarowanie przestrzenią kartki (wykonywanie prac plastycznych na papierze o różnych formatach – z tendencją do przechodzenia do małych, zamkniętych powierzchni);
  • Rozwijanie wyobraźni dzieci;
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 8,
  • Improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
  • Inicjowanie zabaw sprzyjających integracji grupy, ocenianie własnego zachowania, działania względem innych, a także zachowania innych względem nas;
  • Pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
  • Formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;

Tydzień 3: Kto to taki: mama mamy, tata taty?

  • Rozwijanie słuchu fonematycznego i nazywanie poznanych liter;
  • Doskonalenie umiejętności podpisywania się własnym imieniem rysunków, zaproszeń dla rodziców na uroczystości przedszkolne, upominków dla kolegów itp.;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej;
  • Rozwijanie mowy;
  • Próby tworzenia drzewa genealogicznego (trzypokoleniowego) swojej rodziny;
  • Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości;
  • Poznawanie historii rodziny, jej rodowodu;
  • Doskonalenie umiejętności łączenia śpiewu z elementami ruchu;
  • Zapoznanie z tradycyjnymi grami i zabawami;
  • Przygotowanie upominków dla babci i dziadka;
  • Wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem;

Tydzień 4: Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?

  • Używanie spójników w celu uzyskania dłuższych wypowiedzi;
  • Posługiwanie się poprawną mową. Formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy;
  • Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
  • Inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci;
  • Rozwijanie postawy badawczej, rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych;
  • Rozwijanie myślenia przestrzennego, rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych;
  • Rozwijanie myślenia matematycznego;
  • Zapoznanie z grami i zabawami karnawałowymi;
  • Zapoznanie z wybraną tradycją karnawałową;