Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia

Zamierzenia

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Grudzień 2024 Grupa III Jagody

Tydzień I – Jak wyglądał świat przed milionami lat.

- rozwijanie percepcji słuchowej,

- zapoznanie z literą l: małą i wielką, drukowaną,

- zapoznanie z literą l: małą i wielką, drukowaną i pisaną.

- zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów

- zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

- zapoznanie z wyglądem i brzmieniem kołatki,

- instrumentacja piosenki „Dinozaur w szafie” z wykorzystaniem tego instrumentu,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- rozwijanie sprawności manualnej

- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7.

 

Tydzień II – Idzie zima ze śniegiem.

- dostrzeganie cykliczności pór roku,

- zapoznanie z literą y: małą, drukowaną,

- zapoznanie z literą y: małą, drukowaną i pisaną,

- pamięciowe opanowanie utworu literackiego,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- umuzykalnianie dzieci - zabawy przy piosence List do zimy

- utrwalanie nazw elementów pogody,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6,

- rozwijanie sprawności fizycznej.

- rozwijanie umiejętności malowania na kartkach o różnej fakturze na zaproponowany temat.

 

Tydzień III – Idą święta.

- zapoznanie ze zwyczajami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia

w różnych krajach eubejskich,

- zapoznanie ze sposobem łączenia różnorodnych materiałów w pracy plastycznej,

- zapoznanie z literą r: małą i wielką, drukowaną,

- zapoznanie z literą r: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- zachęcanie do wypowiadania się na temat zwyczajów świątecznych związanych z Wigilią,

dzielenie się spostrzeżeniami.

 

Tydzień IV – Projekt „Prezent”

- wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania,

- budowanie wiedzy na temat właściwości papieru,

- zwrócenie uwagi na wartość emocjonalną wykonanych samo-dzielnie prezentów,

- rozbudzanie zainteresowań dawnymi tradycjami,

- rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych,

- rozwijanie umiejętności: rachunkowych, klasyfikowania przedmiotów i dokonywania pomiarów

 

Tydzień V – Nowy Rok.

- utrwalenie nazw dni tygodnia oraz ich kolejność,

- dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni tygodnia,

- rozwijanie umiejętności budowania wielozdaniowych wypowiedzi,

- zapoznanie z tradycjami związanymi z balami sylwestrowymi oraz z wróżbami noworocznymi

- zapoznanie z tajnikami zawodu zegarmistrza,

- poznanie różnych sposobów mierzenia czasu: klepsydra, zegar słoneczny, ścienny, zegarek,  

- spostrzeganie sekwencji czasowych: krótszych i dłuższych (godzin, dni, miesięcy).

 

 



Miesiąc – Listopad

Tydzień I

„Moja rodzina”

  • Rozwijanie mowy,
  • budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
  • utrwalanie poznanych liter.
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
  • rozwijanie szybkości i zwinności,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
  • rozwijanie sprawności manualnych, wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,
  • poznawanie właściwości magnetycznych magnesu, budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego, podawanie cech rodziców,
  • uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne, rozwijanie sprawności fizycznej.

    Tydzień II
    "Mój dom"

  • Rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • określanie miejsca spółgłoski t w słowie, zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania, dostrzeganie i kontynuowanie rytmu
  • sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
  • rozwijanie sprawności manualnych, poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
  • poznawanie zwyczajów kotów i psów, rozwijanie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
  • utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.

    Tydzień III
    Temat - " Moje prawa i obowiązki"

  • Rozwijanie mowy,
  • uświadamianie dzieciom ich praw,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • poznawanie cech trójkąta, utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • wprowadzenie znaków: równości, mniejszości, większości,
  • utrwalenie kroku poloneza,
  • przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,
  • poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
  • zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka. 

    Tydzień IV
    " Moje zdrowie i bezpieczeństwo"
  • Zachęcanie do zdrowego stylu życia,
  • zachęcanie do dbania o czystość,
  • rozwijanie aparatu głosowego,
  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
  • przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,
  • uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
  • uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
  • zachęcanie do dbania o zęby, rozwijanie sprawności fizycznej.