Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia

Zamierzenia programowe

STYCZEŃN 2024

Tydzień pierwszy: „Skąd wiem, że mija czas?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

 − jakie są zwyczaje związane z powitaniem nowego roku

− jak wygląda kalendarz

− jakie są rodzaje zegarów, jaki mają wygląd i sposób działania

 − co to jest tzw. zegar przyrody

− na temat cykliczności występowania dnia i nocy oraz pór roku

 − jakie nazwy noszą poszczególne pory roku i co jest ich symbolami

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia

 − słuchając opowiadania Agaty Widzowskiej Czy to już wiosna?

 − słuchając wiersza Iwony Fabiszewskiej Gdybym chciał

 − rozwiązując zagadki Barbary Szelągowskiej

 − słuchając piosenki Szybko mija czas i ją śpiewając

  − dowiadując się na temat tzw. zegara przyrody

 − poznając i opowiadając historyjkę obrazkową Przygoda bałwanka

− dostrzegając rytmiczność występowania dnia i nocy

 − uczestnicząc w zabawach: Noce i dnie, Pory roku na miejsce, Zegar się spóźnia, zegar przyspiesza, zegar stanął, Na zabawę czas!, Zające i wiewiórki, Kto szybszy, Zegar wybija godziny, Kto pierwszy, Pospiesz się, Co mówi zegar, Skąd dochodzi dzwonek? Kolorowe pory roku, Kolorowe wstążeczki, Noworoczne życzenia

− uczestnicząc w scenkach pantomimicznych i zabawach inscenizacyjnych: Północ i sztuczne ognie, Co bym chciał w nowym roku… Noc, dzień

Tydzień drugi: „: Kto dokarmia zimą zwierzęta?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

 − jakie trudności mają zimą zwierzęta

− kto dokarmia zwierzęta

 − kiedy należy dokarmiać zwierzęta − dlaczego należy dokarmiać zwierzęta zimą

 − co lubią jeść zwierzęta

 − kim jest leśniczy i na czym polega jego praca

 − jak wyglądają tropy zwierząt − jak zbudować karmnik

 − jaki rodzaj pożywienia powinien znaleźć się w karmniku

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia

− słuchając opowiadania Agaty Widzowskiej Ptasia stołówka

− słuchając wiersza Iwony Fabiszewskiej Zima w karmniku

 − słuchając piosenki Zwierzęta zimą i ją śpiewając

− organizując ptasią stołówkę − obserwując zachowanie ptaków w naturalnym środowisku

 − wykonując pracę plastyczną Karmnik

− oglądając zdjęcia przedstawiające różne zwierzęta w scenerii zimowej

− słuchając ciekawostek o zwierzętach i pracy leśniczego − oglądając książki o tematyce związanej z dokarmianiem zwierząt zimą

− układając karmniki z papieru

 − uczestnicząc w zabawach: Poznajemy ptaki, Przygoda wróbelka, Ptasie przysmaki, Przysmaki sikorki, Kto przyleciał do karmnika? Zwierzęta leśne, Zimą przy paśniku, Leśne lizawki, Kogo spotkał w lesie leśniczy? Budujemy karmniki, Poznajemy ptasie przysmaki, Jarzębina dla gila

Tydzień trzeci: „Za co kocham moje babcie i moich dziadków?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

− co jest cechą charakterystyczną wyglądu osób starszych

 – mężczyzn i kobiet

− w jaki sposób można okazać szacunek i miłość dziadkom

 − jakie zachowania są właściwe, a jakie zachowania są nieodpowiednie w stosunku do osób starszych

 − w jakich czynnościach można pomóc babci i dziadkowi

− kim dziadkowie są dla ich rodziców, a kim dla nich

 − z jakiego prezentu ucieszyłby się dziadek, a z jakiego ucieszyłaby się babcia

 − co można robić i w co można się bawić z babcią, a w co z dziadkiem

− jakie skarby z dzieciństwa może mieć dziadek, a jakie babcia

 − jakimi zabawkami bawili się dziadkowie, kiedy byli dziećmi

 − na czym grali dziadkowie, kiedy byli dziećmi

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia

− słuchając opowiadania Agaty Widzowskiej Bitwa o szpinak

 − słuchając piosenki Święto babci i dziadka i ją śpiewając

− recytując wiersz Zofii Rogoszówny Niechaj dziadzio z babunią

 − wykonując prace plastyczne: portrety babć i dziadków, serce dla dziadków oraz lusterko dla babci i krawat dla dziadka

− bawiąc się w zabawy, w które bawili się kiedyś ich dziadkowie, gdy byli dziećmi, np. Ence-pence, w której ręce?, Powtórz za babcią, Na czym gra dziadek? − rozwiązując zagadki obrazkowe, słuchowe i pantomimiczne − zastanawiając się, w czym mogą pomóc babci i dziadkowi

− oglądając zdjęcia i obrazki przedstawiające osoby starsze, opisując ich wygląd

− organizując spotkanie z dziadkami w przedszkolu i występując podczas tego spotkania w roli gospodarzy

− uczestnicząc w zabawach: Ukłon dla babci, ukłon dla dziadka, Teraz babcia, teraz dziadek, Dookoła babci, Herbatka dla dziadka, Co robi babcia, co robi dziadek?, Droga z prezentami, Moja babcia, mój dziadek, Spacer z babcią i dziadkiem, Z babcią na spacer, z dziadkiem na rower, Zmęczony i wypoczęty dziadek, Babcia za dziadka, Pomagamy dziadkom, Skarby babci i dziadka

Tydzień czwarty: „Za jaką postać przebiorę się na bal?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

 − jakie są popularne zabawy i stroje karnawałowe

− co to jest tłusty czwartek

− jak obchodzony jest karnawał w różnych krajach

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia

− słuchając opowiadania Agaty Widzowskiej Przebieranki

Zgadywanki

− słuchając piosenki Karnawałowy walczyk i ją śpiewając

− uczestnicząc w zabawach: Witaj w karnawale, Co to za postać? Baśniowe stroje, Słodkie rysunki, Turlające się pączki − obserwując eksperyment Rośnie jak na drożdżach − wykonując pracę plastyczną Kolorowe pączki

Zamierzenia programowe , rok szkolny 2023/24

Pdziernik

Tydzień pierwszy: „Idzie jesień przez ogród.., sad..”

  • Polisensoryczne poznanie niektórych owoców i warzyw
  • uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 3 / 4
  • poznawanie sposobów przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw,
  • rozwijanie zmysłu węchu. smaku

Tydzień drugi:  „Co robią zwierzęta jesienią”

  • poszerzanie wiedzy na temat wybranych zwierząt leśnych,
  • zapoznanie ze sposobem przygotowania zwierząt do zimy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia – stosowanie liczebników głównych w zakresie 4,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej.
  • doskonalenie sprawności artykulacyjnej, poszerzanie słownictwa dzieci

Tydzień trzeci: „ Idzie jesień z deszczem”

  • poznawanie roli wody w życiu człowieka,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • zapoznanie z charakterystycznymi dla jesieni zjawiskami atmosferycznymi
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej

Tydzień czwarty: „Moja rodzina, mój dom”

  • wypowiadanie się na temat najbliższej rodziny ( imiona rodziców, rodzeństwa)
  • rozwijanie przywiązania do tradycji i wartości rodzinnych,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie pojęcia para ( min. po przynależności funkcjonalnej)
  • doskonalenie pamięci

WRZESIEŃ

Tydzień pierwszy: „To jestem ja”

  • Poznanie pomieszczeń przedszkolnych, nauczyciela, kolegów
  • Wdrażanie do codziennych rytuałów
  • Budowanie relacji rówieśniczych, poznawanie imion kolegów, koleżanek
  • Aktywne uczestniczenie w różnego rodzaju aktywnościach
  • Stopniowe poznawanie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie przedszkolnym

Tydzień drugi: „Moja grupa”

  • Utożsamianie się z nazwą i symbolem grupy
  • Rozpoznawanie własnego znaczka indywidualnego, zabawy ruchowe, zaznaczanie obecności na tablicy daltońskiej
  • Nazywanie części ciała
  • Nauka ustawiania się „w pociąg’ i „parami”
  • Porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów
  • Ustalenie kodeksu grupowego- nasze zasady
  • Rozwijanie umiejętności wokalno- rytmicznych
  • Wspólne świętowanie Dnia Kropki

Tydzień trzeci: „Moja droga do przedszkola”

  • Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego
  • Zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym
  • Wdrażanie do szybkiej reakcji na umówione sygnały słowne, dźwiękowe, wizualne
  • Poznanie niektórych środków transportu- rozwijanie mowy czynnej
  • Zapoznanie z niektórymi znakami drogowymi- zwrócenie uwagi na ich kształty
  • Wdrażanie do czekania na swoją kolej podczas wspólnych zabaw
  • Doskonalenie pamięci wzrokowej i słuchowej
  • Wspólne obchody Dnia przedszkolaka

Tydzień czwarty: „Idzie jesień przez… las, park

  • Zapoznanie z nową porą roku- jesień i jej charakterystycznymi cechami. Kolory jesieni
  • Rozpoznawanie i nazywanie niektórych darów jesieni ( kasztan, żołądź, szyszka, jarzębina, klonowy nosek)
  • Rozwijanie umiejętności liczenia. Używanie określeń: więcej, mniej
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych: nauka posługiwania się pędzlem i farbami , oraz nożyczkami
  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z nożyczek
  • Zacieśnianie więzi rówieśniczych poprzez pląsy i zabawy integracyjne
  •