Zamierzenia
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
Miesiąc: Kwiecień
Tydzień I – Wielkanoc
- wie, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku
- lepi jajka z masy solnej, wykonuje kurczaka wielka-nocnego
- rozróżnia kraszankę i pisankę
- wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki, ilustruje ruchem utwór muzyki poważnej
- poznaje symbole świąteczne,
- wykorzystuje koła do wykonania pracy plastycznej
- utrwala głoski k, h w sylabach
- rozpoznaje przedmioty związane z Wielkanocą
- rozwiązuje zagadki dotyczące świąt, układa puzzle o tematyce świątecznej
Tydzień II – Wiosenne powroty
- rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki
- słucha z uwagą czytanego tekstu; odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
- wyszukuje obrazki bociana wśród innych obrazków
- wypowiada zdania zgodnie z podanym rytmem
- wykonuje bociana z elementów, robi gniazdo dla bociana
- tworzy przeczenia do podanych określeń przymiotnikowych
- wie, jak prawidłowo artykułować głoskę f
- wykonuje proste obliczenia na podstawie obrazków
Tydzień III- Wiosna na wsi
- rozpoznaje zwierzęta wiejskie przedstawione na obrazkach
- wskazuje jedną rzecz, którą potrafi dobrze zrobić
- składa koła i je przykleja, tworząc koguta
- naśladuje odgłosy zwierząt; słucha piosenki
- wymienia produkty otrzymywane od wybranych wiejskich zwierząt
- liczy elementy zbiorów, porównuje liczebność zbiorów
- lepi z plasteliny figurki wiejskich zwierząt, wykonuje papierowe świnki
- nazywa wybrane młode zwierzęta z wiejskiego podwórka
Tydzień IV – Dbamy o przyrodę
- wie, jak można chronić przyrodę
- wie, jak segregować śmieci
- tworzy kompozycję z zakrętek i przykleja ją na kartce
- wskazuje i nazywa właściwe i niewłaściwe zachowania (w kontekście dbania o przyrodę)
- wyjaśnia, jak należy zachowywać się w lesie i dbać o niego
- wymienia wybrane prace wykonywane w ogrodzie
- liczy na konkretach do czterech (pięciu)
- tworzy kodeks przyjaciela przyrody
Zamierzenia Maj
Tydzień I „Moja miejscowość, mój region”
- potrafi wskazać na mapie Polskę oraz swój region,
- wyjaśnia zalety życia w mieście i na wsi,
- poznaje historię i kulturę swojego regionu,
- poznaje zawody charakterystyczne dla danego regionu,
- wyjaśnia pojęcia adresat, nadawca.
Tydzień II „Moja ojczyzna”
- Wskazuje na mapie charakterystyczne miejsca w Polsce,
- wyjaśnia znaczenie słowa stolica,
- wie, że Warszawa jest stolicą Polski,
- dokonuje obliczeń w zakresie 6 i więcej,
- układa flagi innych państw sąsiadujących z Polską,
- poznaje symbole Unii Europejskiej.
Tydzień III „Łąka i jej mieszkańcy”
- wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza „Łąka”,
- wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt,
- maluje obrazek żabki,
- przelicza elementy, dodaje i odejmuje na konkretach,
- śpiewa piosenkę, tworzy akompaniament na instrumentach perkusyjnych,
- rozpoznaje i nazywa monety o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł i banknot o nominale 10 zł,
- rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące na łące, prowadzi wnikliwe obserwacje przyrody.
Tydzień IV „Święto rodziców”
- wypowiada się, w jaki sposób można sprawić przyjemność rodzicom,
- śpiewa piosenkę i porusza się w rytmie walczyka,
- wypowiada się na podany temat „Mama i tata”,
- wykonuje obrazek z użyciem serwetek,
- wymienia nazwy miesięcy, pór roku i dni tygodnia,
- wykonuje kółko z kwiatkiem na serwetkę.
Zamierzenia - Czerwiec
Tydzień I - Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny
-zapoznanie z obchodami Dnia dziecka- słuchanie opowiadania „Wiercipiętek i Dzień Dziecka”,
-opowiada historyjkę z następstwem czasowym,
-podkreślanie szkodliwości hałasu dla zdrowia,
-rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych przy piosence „Jesteśmy różni”,
-rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej.
Tydzień II - Poznajemy świat za pomocą zmysłów.
- rozpoznaje przedmioty za pomocą węchu, smaku, słuchu i wzroku,
- utrwalenie nazwy polskiego morza,
- rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez śpiew,
- rozwijanie sprawności manualnych – wykonuje prezent dla kolegi,
- śpiewa, tańczy, recytuje wiersze.
Tydzień III „Zbliżają się wakacje”
- zapoznanie ze sposobami spędzania wolnego czasu na wakacjach.
- rozwijanie zmysłu dotyku poprzez odgadywanie ukrytych przedmiotów codziennego użytku.
- rozwija kreatywności oraz sprawności manualnej.
- zapoznanie z zabawami z wykorzystaniem skakanki.
- rozwijanie mowy oraz rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach.
- rozwijanie aktywności twórczej oraz relaks przy opowiadaniu.
Tydzień IV - Sport to zdrowe.
- kształtowanie orientacji w przestrzeni i spostrzegawczości,
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy,
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej i ekspresji ruchowej,
- kształtowanie wyczucia własnego ciała i przestrzeni poprzez zadania wymagające inwencji twórczej,
- poznawanie możliwości własnego ciała,
- kształcenie inwencji twórczej dziecka, własnych kompozycji słownych, muzycznych i ruchowych,
- dostarczenie dzieciom okazji do spontanicznych działań i wyrażania radości.