Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia

Październik 2025

Tydzień pierwszy Temat tygodnia: Jak jesienią dbać o zdrowie?

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

- co należy zrobić, kiedy ktoś źle się czuje

- na czym polega praca lekarza

- co to jest piramida zdrowego żywienia

- dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia

- co to są przetwory i z czego powstają

- jak wygląda litera a, A

- jak wygląda cyfra 1

- jak wygląda kwadrat

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia: słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak U lekarza, wykonując zadania w kartach pracy, pracując z tablicami demonstracyjnymi, słuchając piosenki Mieszkańcy słoików i ją śpiewając, uczestnicząc w zabawach: Zdrowy duch – w zdrowym ciele, Wizyta u lekarza, Przyczyny i skutki, Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, Zgadnij, co to?,  wykonując plakat reklamowy Bądź silny i zdrowy, pracę plastyczną Kostka do zabaw ruchowych, uczestnicząc w rozmowie Witaminy ukryte w przetworach.

 

Tydzień drugi

Temat tygodnia: Kto może być nauczycielem?

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

- jak może wyglądać przedszkole marzeń

- na czym polega zawód nauczyciela

- kim jest nauczyciel i gdzie można go spotkać

- jakie wynalazki powstały na przestrzeni lat

- jak wygląda litera l, L

- jak wygląda cyfra 2

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia: słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak Przedszkole marzeń, wykonując zadania w kartach pracy, pracując z tablicą demonstracyjną, słuchając piosenki Dzień Nauczyciela i ją śpiewając, uczestnicząc w zabawach: Pan Cyferka, Pani Mikstura, Nauczę cię! Wynalazek dla nauczyciela, wykonując pracę plastyczną Kwiaty, uczestnicząc w rozmowach: Kilka słów o nauczycielu, Dzień Nauczyciela.

 

Tydzień trzeci

Temat tygodnia: W co się bawi z nami jesienny wiatr?

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

- jak się ubrać stosownie do pogody

- jak wykorzystywany jest wiatr w życiu roślin i ludzi

- jakie urządzenia stosuje się do pomiaru wiatru

- jak intuicyjnie rozumieć znaczenie wyrazów należących do tej samej rodziny

- dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia

- jak wygląda litera o, O

- jak wygląda cyfra 3

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia: słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak Niespodzianka na niebie, wykonując zadania w kartach pracy, pracując z tablicami demonstracyjnymi, słuchając piosenki Psotny deszczyk i ją śpiewając, uczestnicząc w zabawach: Skąd wieje?, Złap wiatr, Puszczanie latawca, Co robi jesienny wiatr?, Wietrzne sporty, Szumi, huczy, świszczy, Mieć wiatr we włosach, Nazwa dla okrętu, Z wiatrem i pod wiatr, Wietrzne rymy, Gdy zerwał się wielki wiatr…, Liście na wietrze, Badanie oporu wiatru, wykorzystując motyw wiatru w zabawach językowych, logopedycznych i tematycznych: Mieć wiatr we włosach, W zdrowym ciele – zdrowy duch, Nazwa dla okrętu,  pracując w grupie nad Jesienną garderobą,  biorąc udział w grze Jesienne zawody, wykonując pracę plastyczną Dmuchawiec,  wykonując modele żaglówki, wiatraka i anemometru.

 

Tydzień czwarty

Temat tygodnia: Jaki plan na jesień mają zwierzęta?

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

- jakie są jesienne zwyczaje zwierząt

- kto zamieszkuje las

- jakie ptaki odlatują lub przylatują jesienią albo pozostają w Polsce na zimę

- w jaki sposób możemy wytworzyć ciepło

- jak wykonać przestrzenną pracę plastyczną

- jak wygląda litera m, M

- jak wygląda cyfra 4

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia: słuchając opowiadań Moniki Sobkowiak Pasjonat i miłośnik ptaków, Doroty Głośnickiej Zapasy wiewiórki, wykonując zadania w kartach pracy, pracując z tablicami demonstracyjnymi, słuchając piosenki Jesienna zagadka i ją śpiewając, rozwiązując zagadkę O kim mowa?, wykonując pracę na rzecz zwierząt Przekąska dla ptaków, eksperymentując w zabawach: Łyżeczki, Wytwarzamy ciepło, Czy jest cieplej?, uczestnicząc w zabawach: Kogo słyszę? Zebranie na leśnej polanie, Gdy jest nam zimno, Co to za podział? Odszyfruj nazwy, Zapamiętaj, Co jest w walizce? biorąc udział w dyskusji, pracy w grupie Jesienna garderoba, Śniadanie dla jeża, uczestnicząc w grach: Jesienne zawody, Spiżarnia wiewiórki, wykonując pracę plastyczną Jeż.

WRZESIEŃ 2025

Tydzień pierwszy. Temat tygodnia: Co słychać w przedszkolu?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak ich rówieśnicy spędzali wakacje,
  • jakie zasady obowiązują w przedszkolu,
  • co można znaleźć w przedszkolu i kto w nim pracuje,
  • dlaczego warto dbać o zabawki,
  • jakie korzyści można czerpać z przynależności do grupy
  • Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia? Słuchając opowiadań Moniki Sobkowiak Supersmyki, Zabawkowe kłopoty, wykonując zadania w kartach pracy ,pracując z tablicami demonstracyjnymi, słuchając piosenki Przedszkolne zakamarki i ją śpiewając, uczestnicząc w zabawach: Grupowa burza mózgów, Przedszkolne problemy z trzech perspektyw, Co to jest? Skąd to jest?, Kto to śpiewa? Kto to mówi? Co można usłyszeć?, wykonując prace plastyczne: Plakat – najważniejsza zasada, Nasze logo.

Tydzień drugi. Temat tygodnia: Jak być superbezpiecznym?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak dbać o bezpieczeństwo w sali,
  • jak udzielić pierwszej pomocy,
  • jak bezpiecznie przejść przez jezdnię,
  • z jakich przedmiotów mogą korzystać bez opieki osoby dorosłej, a z jakich mogą korzystać jedynie pod jej opieką
  • Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia? Słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak Bezpieczeństwo, słuchając wierszy Moniki Sobkowiak Ruch drogowy, Iwony Róży Salach Na pomoc, wykonując zadania w kartach pracy  pracując z tablicami demonstracyjnymi,słuchając piosenki Kolorowe światła i ją śpiewając, uczestnicząc w zabawach: Kolorowe światła, Czerwone stój, zielone idź, Co by było gdyby…?, Na sygnale,tworząc Regulamin superbezpieczeństwa, biorąc udział w dyskusji By było bezpiecznie,  grając w grę dydaktyczną Na pomoc, grę terenową Bezpieczne zasady, wykonując pracę plastyczną Ambulans

Tydzień trzeci. Temat tygodnia: Jakie są moje supermoce?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak zbudowane jest ich ciało
  • jakie zmysły posiada każdy człowiek
  • jakie emocje można odczuwać
  • jakie można mieć zainteresowania
  • co oznacza powiedzenie „włosy stanęły dęba”
  • Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia? Słuchając wiersza Iwony Róży Salach Ruchy, rymowanki Moniki Sobkowiak Zmysły, opowiadania Moniki Sobkowiak W krainie emocji, opowiadania Petera H. Reynoldsa Kropka,
    wiersza Justyny Hadryś Złość,wykonując zadania w kartach pracy, pracując z tablicami demonstracyjnymi, słuchając piosenki Świat emocji i ją śpiewając, uczestnicząc w zabawach: Części ciała w rymach, Zmysły, Emocje w onomatopejach Parada talentów, wykonując model Moje ciało, wykonując prace plastyczno-techniczne: Gniotek, Emocje, Rozdmuchane

Tydzień czwarty. Temat tygodnia: Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • które grzyby są jadalne, a które – niejadalne
  • jak wygląda prostokąt
  • co się dzieje ze zwierzętami jesienią
  • jakie barwy skrywają jesienne liście
  • jak wykonać pracę przestrzenną
  • Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia? Słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak Grzybobranie
    wykonując zadania w kartach pracy, pracując z tablicami demonstracyjnymi, słuchając piosenki Jedzie jesień i ją śpiewając, uczestnicząc w zabawach: Wrzesień i jesień, Urodziny Pani Jesieni, Zielony detektyw, uczestnicząc w rozmowie: Dlaczego liście tracą kolor?, wykonując eksperyment: Kolorowe liście, układając puzzle Jesienny sad,wykonując prace plastyczne: Jesienny pejzaż, Jabłko, biorąc udział w wycieczce do parku