Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne 

Miesiąc: Kwiecień  

Tydzień I – Wielkanoc

- wie, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku

- lepi jajka z masy solnej, wykonuje kurczaka wielka-nocnego

- rozróżnia kraszankę i pisankę

- wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki, ilustruje ruchem utwór muzyki poważnej

- poznaje symbole świąteczne,

- wykorzystuje koła do wykonania pracy plastycznej

- utrwala głoski k, h w sylabach

- rozpoznaje przedmioty związane z Wielkanocą

- rozwiązuje zagadki dotyczące świąt, układa puzzle o tematyce świątecznej

 

Tydzień II – Wiosenne powroty

- rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki

- słucha z uwagą czytanego tekstu; odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

- wyszukuje obrazki bociana wśród innych obrazków

- wypowiada zdania zgodnie z podanym rytmem

- wykonuje bociana z elementów, robi gniazdo dla bociana

- tworzy przeczenia do podanych określeń przymiotnikowych

- wie, jak prawidłowo artykułować głoskę f

- wykonuje proste obliczenia na podstawie obrazków

 

Tydzień III- Wiosna na wsi

- rozpoznaje zwierzęta wiejskie przedstawione na obrazkach

- wskazuje jedną rzecz, którą potrafi dobrze zrobić

- składa koła i je przykleja, tworząc koguta

- naśladuje odgłosy zwierząt; słucha piosenki

- wymienia produkty otrzymywane od wybranych wiejskich zwierząt

- liczy elementy zbiorów, porównuje liczebność zbiorów

- lepi z plasteliny figurki wiejskich zwierząt, wykonuje papierowe świnki

- nazywa wybrane młode zwierzęta z wiejskiego podwórka

 

Tydzień IV – Dbamy o przyrodę

- wie, jak można chronić przyrodę

- wie, jak segregować śmieci

- tworzy kompozycję z zakrętek i przykleja ją na kartce

- wskazuje i nazywa właściwe i niewłaściwe zachowania (w kontekście dbania o przyrodę)

- wyjaśnia, jak należy zachowywać się w lesie i dbać o niego

- wymienia wybrane prace wykonywane w ogrodzie

- liczy na konkretach do czterech (pięciu)

- tworzy kodeks przyjaciela przyrody

 

Zamierzenia Maj

Tydzień I „Moja miejscowość, mój region”

- potrafi wskazać na mapie Polskę oraz swój region,

- wyjaśnia zalety życia w mieście i na wsi,

- poznaje historię i kulturę swojego regionu,

- poznaje zawody charakterystyczne dla danego regionu,

- wyjaśnia pojęcia adresat, nadawca.

 

Tydzień II „Moja ojczyzna”

- Wskazuje na mapie charakterystyczne miejsca w Polsce,

- wyjaśnia znaczenie słowa stolica,

- wie, że Warszawa jest stolicą Polski,

- dokonuje obliczeń w zakresie 6 i więcej,

- układa flagi innych państw sąsiadujących z Polską,

- poznaje symbole Unii Europejskiej.

 

Tydzień III „Łąka i jej mieszkańcy”

- wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza „Łąka”,

- wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt,

- maluje obrazek żabki,

- przelicza elementy, dodaje i odejmuje na konkretach,

- śpiewa piosenkę, tworzy akompaniament na instrumentach perkusyjnych,

- rozpoznaje i nazywa monety o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł i banknot o nominale 10 zł,

- rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące na łące, prowadzi wnikliwe obserwacje przyrody.

 

Tydzień IV „Święto rodziców” 

- wypowiada się, w jaki sposób można sprawić przyjemność rodzicom,

- śpiewa piosenkę i porusza się w rytmie walczyka,

- wypowiada się na podany temat „Mama i tata”,

- wykonuje obrazek z użyciem serwetek,

- wymienia nazwy miesięcy, pór roku i dni tygodnia,

- wykonuje kółko z kwiatkiem na serwetkę.

 

Zamierzenia - Czerwiec

Tydzień I - Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny

-zapoznanie z obchodami Dnia dziecka- słuchanie opowiadania „Wiercipiętek i Dzień Dziecka”,

-opowiada historyjkę z następstwem czasowym,

-podkreślanie szkodliwości hałasu dla zdrowia,

-rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych przy piosence „Jesteśmy różni”,

-rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej.

Tydzień II   - Poznajemy świat za pomocą zmysłów.

- rozpoznaje przedmioty za pomocą węchu, smaku, słuchu i wzroku,

- utrwalenie nazwy polskiego morza,

- rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez śpiew,

- rozwijanie sprawności manualnych – wykonuje prezent dla kolegi,

- śpiewa, tańczy, recytuje wiersze.


Tydzień III „Zbliżają się wakacje”

- zapoznanie ze sposobami spędzania wolnego czasu na wakacjach.

- rozwijanie zmysłu dotyku poprzez odgadywanie ukrytych przedmiotów codziennego użytku.

- rozwija kreatywności oraz sprawności manualnej.

- zapoznanie z zabawami z wykorzystaniem skakanki.

- rozwijanie mowy oraz rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach.

- rozwijanie aktywności twórczej oraz relaks przy opowiadaniu.

 

Tydzień IV -  Sport to zdrowe.

- kształtowanie orientacji w przestrzeni i spostrzegawczości,

- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy,

- rozwijanie wyobraźni przestrzennej i ekspresji ruchowej,

- kształtowanie wyczucia własnego ciała i przestrzeni poprzez zadania wymagające inwencji twórczej,

- poznawanie możliwości własnego ciała,

- kształcenie inwencji twórczej dziecka, własnych kompozycji słownych, muzycznych i ruchowych,

- dostarczenie dzieciom okazji do spontanicznych działań i wyrażania radości.